woensdag 20 januari 2016

Open haard

Sja...die open haard gaat dus mooi niet door!

Omdat wij in Duitsland wonen (2 km over de grens, maar toch....) is het plaatsen van een open haardvuur aan zeer strenge regels gebonden. Wat in Nederland gewoon geplaatst mag worden gaat helaas niet zo makkelijk in Duitsland. Dat zou zeer grote kosten met zich meebrengen en omdat we nog maar 5 tot 7 jaar hier blijven wonen vinden we dat niet meer de moeite waard. Maar ach, elk nadeel hep z'n voordeel dus ga ik binnenkort op jacht naar een nieuwe oorfauteuil. Dus onder aan de streep bespaar ik nog geld ook! ;)

Gelukkig is de man al overstag gegaan omdat ik geleidelijk aan steeds meer stoere en sobere accenten heb binnengesmokkeld dus die harde eis van een ├ęchte open haard is gelukkig vervallen. Ik heb gewoon de sierschouw maar vast in de kleur Leisteen van Carte Colori geschilderd en ook alvast een muurtje.
Een harde eis die wel blijft staan is dat er geen kalkverf wordt gebruikt. Nou vooruit, ik mag 1 muurtje met kalkverf pimpen. En ach, ik ken de man: zo gauw dat er op zit, draait zijn mening meestal wel weer bij. Dus er is nog hoop!




Morgen heb ik lekker een dagje vrij dus begin ik alvast aan het schilderen van een paar muren. Zaterdag de nieuwe gordijnen ophalen! Een mens kan maar druk zijn.

En tussendoor geniet ik van die vroege ochtenden, als de rijp nog op de buxusvakken en struiken ligt. Nou ja, vanachter het raam dan. Ik ga alleen naar buiten om wat foto's te maken en vlieg dan weer snel naar binnen. Je bent een koukleum of niet!




Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen