maandag 4 januari 2016

Houtwormgaatjes








Met het oog op de komende verandering van de kamer, eetkamer en keuken struin ik het internet af op zoek naar ideetjes en uiteraard wat webwinkels aanbieden. En eerlijk gezegd, ik schrik enorm van die prijzen. Een konijnenvachtje voor 30 euro (!!), terwijl op Marktplaats dezelfde voor 10 euro wordt aangeboden. En als ik zie dat er voor een klein krukje (authentiek Chinees...jaja) meer dan 100 euro wordt gevraagd dan denk ik al snel bij mijzelf: 'dat kan ik zelf wel'. En dus een krukje van 30 euro bij de Kwantum gehaald en vandaag maar eens aan de slag gegaan. Eerst opschuren, daarna houtwormgaatjes maken met een hamer en een spijker. Hoe leuk is dat!
Vervolgens met het zaagje de randen bewerken, hier en daar wat extra hout wegzagen om daarna met de hamer flinke klappen op het bankje te geven. Ook de hak van mijn laars heeft nog een flinke indruk achtergelaten :)
Daarna met loogbeits (verweerde eik) van Essato ingekwast en laten drogen. Op een doekje wat wasvernis (walnoot) en daarmee tenslotte het bankje ingewreven. Ik ben helemaal tevreden!


Het is dan wel geen authentiek Chinees bankje geworden maar ik ben hier eigenlijk nog veel blijer mee. Toch mooi zelf gemaakt!



Ook de witte buffetkast heeft een metamorfose ondergaan. Wat is het toch heerlijk als je huis langzaam verandert en je dat allemaal zelf kunt doen! Natuurlijk is het veel makkelijker (en vele malen duurder!) om alles nieuw aan te schaffen maar juist het zelf doen vind ik vele malen leuker! Ik heb de kleur Nero van Carte Colori hiervoor gebruikt.


 

Morgen maar weer een ander projectje opstarten.....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten